Seminarium dr Dariusza Konstantynowa
2011:
Justyna Bielawa, Olgierd Szlekys i kultura wnętrza
Katarzyna Czyżyk, Taniec w malarstwie europejskim od średniowiecza do początku XX wieku. Wybrane przykłady
Małgorzata Fabiszewska, Lilith i Dracula. Dwa wcielenia wampira w sztukach plastycznych i filmie (Wybrane przykłady)
Małgorzata Friedensberg, Polski plakat propagandowy w latach 1918-1939
Joanna Jasińska-Klamrowska, Związki architektury i mody na przełomie XX i XXI w. Wybrane zagadnienia
Borys Jaszewski, Dziewiętnastowieczny zakład fotograficzny na przykładzie gdańskiego atelier Rudolfa Theodora Kuhna
Natalia Jaworska, Street Art jako forma wyrazu współczesnych artystów w Polsce. Wybrane przykłady
Kamelia Kaźmierczak, Kobiety z plakatów przełomu XIX i XX wieku
Kamila Posert, Wystawa „Żydzi -Polscy” (1989-1990) a rola sztuki w przywracaniu zbiorowej pamięci
Karolina Sobczak, Dwie wizje słowiańskiego panteonu. Zofia Stryjeńska i Stanisław Jakubowski
Elżbieta Witek, Taniec szkieletów Władysława Podkowińskiego. Przyczynek do ikonografii śmierci w polskim symbolizmie
2012:
Stefania Hernik, Wystawa Sto lat sztuki belgijskiej (Warszawa – Kraków 1934)
Adriana Osadowska, „Polaków portret własny”. Rola wystawy w kształtowaniu świadomości społeczeństwa
Michał Pośnik, Twórczość Kazimierza Śramkiewicza w zbiorach Muzeum Narodowego w Gdańsku
Meri Gatoudi-Klucznik, Wystawa 4x Paryż/ Paris en quatre temps (Warszawa, październik 1986 – styczeń 1987). Organizacja i recepcja
Juliana Szwedek, Józefa Wnukowa jako pedagog w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Gdańsku
Agnieszka Białobrzewska, Outsider polskiej animacji. O Julianie Antoniszczaku (Antoniuszu), non camerze i „szkole Urbańskiego”
Joanna Gajda, Polentransport Josepha Beuysa 1981-2012
Agata Horbacz, Zagłada w twórczości Izaaka Celnikiera do roku 1958 (wybrane dzieła)
Helena Makrenek, Poemiks. Geneza i rozwój zjawiska. Pierwsze dwa lata poemiksu w Polsce
Edyta Rogowska, Kobiety brzemienne Ksawerego Dunikowskiego (1906)
Katarzyna Wróblewska, Wystawa Sztuk Plastycznych w Sopocie w 1948 roku
Sonia Wrzesińska, Inspiracje XVII-wieczną martwą naturą holenderską typu trompe l’oeil w malarstwie Jerzego Krawczyka
Agnieszka Kuczkowska, Karol Radziszewski i interpretacja wątków homoerotycznych w sztuce współczesnej
2013:
Aneta Brodzik, Pomnik Obrońców Wybrzeża na Westerplatte. Historia konkursu i budowy w świetle archiwaliów
Karolina Dziwniel, Śmierć Mozarta w malarstwie i filmie. Od Franza Schramma do Miloša Formana
Agnieszka Gorzkowska, Ilustracje w polskich wydaniach bajki o Czerwonym Kapturku od końca XIX wieku do współczesności
Justyna Grezel, Japonizm w malarstwie Edwarda Atkinsona Hornela
Ewa Mrozek-Sadowska, Rekonwalescentka. O jednym z motywów w malarstwie skandynawskim od połowy XIX do początku XX wieku
Jolanta Jażdżewska, I Ogólnopolski Salon Fotografii Artystycznej Venus – akt i portret. Historia i recepcja
Sandra Raciborska, (Nie)obecność. Wprowadzenie do twórczości fotograficznej Janusza Połoma
Dagny Liszek, Tożsamość narodowa w pracach malarzy żydowskich pod koniec XIX w. i w okresie międzywojennym (na podstawie ośrodka artystycznego w Łodzi oraz grupy Jung Idysz)
Andrzej Peszel, Rytuał w twórczości Hermanna Nitscha
2014:
Szymon Sołtysek, Człowiek w malarstwie Andrew Wyetha. Analiza dzieł wybranych
Katarzyna Sowala, Performans: dekonstrukcja struktury działań performatywnych
2015:
Katarzyna Marks, Nagi autoportret w sztuce. Przypadek Pawła Althamera
Maciej Smolarski, Wojciech Prażmowski i jego prace na wystawie Pamięć. Rejestry i terytoria (Międzynarodowe Centrum Kultury, Kraków 2013)
Aleksandra Trzaska, Życie i twórczość artysty-plastyka Andrzeja Trzaski
Kaja Kobylańska, Marsz żałobny Władysława Podkowińskiego
Iwona Kramer-Galińska, Hildebrand Gurlitt – niemiecki historyk sztuki na przełomie epok i jego działalność w Hamburgu w latach 1931-1942
2016:
Małgorzata M. Cichocka, Władysław Jackiewicz. Zarys monografii
Magdalena Zimnowodzka, Adaptacja kościoła Św. Ducha na część Szkoły Podstawowej nr 50 im. Emilii Plater w Gdańsku
Ligia Popławska, Wacław Nowak – życie i twórczość
Diana Zwolińska, Wpływ Jerzego Ludwińskiego na kształtowanie się Galerii Działań w Warszawie w latach 1988-2004
Kamila Hinc, Przejście i inne działania Jerzego Kaliny z lat 70. XX wieku
Aleksandra Kaźmierczuk, Działalność wystawiennicza grupy Wprost i jej recepcja
Alice Szymankiewicz, Analiza wizualnego aspektu pisma „Blok” (1924-1926)
2018:
Klaudia Sekida, Fotografia jako narzędzie kształtowania i utrwalania wizerunku polskich gwiazd filmowych w okresie międzywojennym. Przykład okładek tygodnika "Kino" (1930-1939)
Joanna Kamińska, Ilustracje do jubileuszowego wydania Boskiej Komedii Dantego (Warszawa, 1965)
Mateusz Mudlaff, Monografia Domu Żeglarza Polskiego w Gdyni
Edyta Garstkowiak, Polski plakat cyrkowy w okresie PRL-u
Aleksandra Cieślak, Realizm socjalistyczny w publicystyce Andrzeja Wróblewskiego z lat 1948-1955
Martyna Stemporzecka, Wystawa rzeźb i rysunków Henry'ego Moore'a w Polsce (1959-1960) i jej recepcja
Dominika Goździk, Sztuka obca na łamach „Przeglądu Artystycznego” w latach 1946-1949
Agata Plutowska, Czasopismo „Projekt” i jego rola w propagowaniu „nowoczesności” w latach 1956-1968
2019:
Klaudia Korczak, Wystawa retrospektywna dzieł Henryka Siemiradzkiego (TZSP, 1939) i jej recepcja
Pola Płudowska, Współczesna sztuka drzeworytnicza w opinii polskiej krytyki artystycznej lat trzydziestych XX wieku. Wokół Międzynarodowych Wystaw Drzeworytu w Instytucie Propagandy Sztuki (1933, 1936)
Patrycja Kordas, Plakat filmowy Jana Młodożeńca. Próba charakterystyki na przykładzie wybranych prac artysty
Małgorzata Stencel, Projekty okładek płyt gramofonowych w twórczości Rosława Szaybo
Aleksandra Hewelt, Obraz Imperium Rosyjskiego w fotografiach Siergieja Michajłowicza Prokudina-Gorskiego
Izabela Sikorska, Barbara Falender. Wstęp do monografii artystki
Ewa Walencik, Motywy żydowskie w twórczości Jozefa Israëlsa (1824-1911)
2020:
Olimpia Błaszyk, Ewa (Kuszenie) Pantaleona Szyndlera i kwestia aktu kobiecego w polskim malarstwie drugiej połowy XIX wieku
Łukasz Pobłocki, Pomnik Bohaterów Warszawy – warszawska Nike Mariana Koniecznego
Karolina Serkowska, Św. Sebastian – homoerotyczna ikona
Wiktoria Burkiewicz, Piękne i martwe. O trzech obrazach Franciszka Żmurki: Śmierć Messaliny, Śmierć na kwiatach i Z rozkazu Padyszacha
Katarzyna Alicja Wróblewska, Obwoluty płyt big beatowych (1966-1973)
Alina Sukhaveika, Vincent i Theo Roberta Altmana (1990). Studium filmowego portretu artysty
Monika Frąckiewicz, Zarys monografii Józefy Wnukowej
Nadzieja Mielewczyk, Piramida zwierząt Katarzyny Kozyry w opiniach krytyków i badaczy sztuki
Aleksandra Agata Krakowiak, Jan Marcin Szancer - ilustrator powieści Henryka Sienkiewicza
Wojciech Tomasz Dylicki, Obraz Polski w plakatach turystycznych dla zagranicy z lat 1965-1988
Aleksandra Migdał, Problemy estetyki współczesnego wnętrza mieszkalnego na łamach „Arkad” (1935-1939)
Kacper Nadolski, Siedziba Teatru Wybrzeże na Targu Węglowym w Gdańsku. Historia i architektura
Veranika Vasilionak, Obraz życia artystycznego Petersburga w świetle „Tygodnika Petersburskiego” (1830-1858)
2021:
Anna Budyś, Plakaty do inscenizacji "Dziadów" Adama Mickiewicza w teatrach polskich po II wojnie światowej. Analiza wybranych przykładów.
Antonina Kowalczuk, Oprawa graficzna miesięcznika „Ty i Ja” (1960-1973). Twórcy i konwencje
Zuzanna Stanecka-Domachowska, „Jak mieć ładne mieszkanie w brzydkich czasach?” Kwestia kultury i estetyki mieszkania w felietonach Felicji Uniechowskiej z miesięcznika „Ty i Ja”
Ostatnio modyfikowane:
24.08.2021